środa, 14 października 2015

Akcja "Psy mają potrzeby" - Butcher's


                       

Jakiś czas temu dostałam propozycję wzięcia udziału w akcji "Psy mają potrzeby", którą organizuje firma Butcher's. Temat jest bardzo ciekawy dlatego zgodziłam się na współpracę. Akcja ma na celu uświadomienie właścicieli o wymaganiach żywieniowych swoich pupili. Mam nadzieję, że ten post da do myślenia właścicielom psów.





"Piramida potrzeb Maslowa jest nam dobrze znana, ale czy tak samo dobrze znamy wymagania naszych czworonogów? Inicjatorzy akcji informacyjnej Psy mają potrzeby postanowili poruszyć temat zasad zdrowego żywienia, dostosowanych do wieku, rozmiaru i kondycji fizycznej zwierzęcia.

Kampania Psy mają potrzeby jest kampanią informacyjną zorganizowaną przez brytyjskiego producenta karmy Butcher’s, zwracającą uwagę na konieczność doboru karmy do indywidualnych potrzeb czworonogów. Jej celem jest uświadomienie właścicielom psów: jakie potrzeby żywieniowe posiadają ich pupile, jak ważne jest sprawdzanie składu gotowego pokarmu oraz jak poruszać się wśród szerokiej oferty karm dla psów.

Każdy właściciel psa chce, by jego podopieczny zdrowo się rozwijał i miał energię do podejmowania aktywności fizycznej. Powinien przede wszystkim zadbać o aspekty zdrowotne dotyczące zachowania m.in zdrowej wagi, pięknej sierści oraz sprawnych stawów. Wystarczy przyswoić sobie kilka reguł zdrowego żywienia zwierząt, aby pomóc im czerpać radość z nauki i zabawy każdego dnia. Bez znajomości wpływu substancji, tj. witaminy, minerały, pierwiastki (np. fosfor, wapń), które są niezbędne do prawidłowego rozwoju zwierzęcia w każdym okresie jego życia, nie jesteśmy w stanie skomponować prawidłowo zbilansowanej diety."

Teraz kilka słów ode mnie. 
Tak przedstawia się piramida żywienia u psów


Bardzo się cieszę, że wreszcie ktoś podjął się tak trudnego tematu. Każdy pies jest inny i potrzebuje inaczej zbilansowanej diety. Aktualnie na polskim rynku zoologicznym mamy bardzo duży wybór karm dostosowanych co do wieku, ruchu, schorzeń pupila etc. Niektórzy właściciele psów zupełnie nieświadomie kupują marketingowe chemikalia nie zważając na zdrowie czworonogów. Przy zakupie zawsze trzeba dokładnie sprawdzić skład karmy, którą potem będziemy karmić naszego psa. Dobra karma powinna mieć dużo mięsa a mało zbóż... a najlepiej w ogóle. Ceny psiego jedzenia są bardzo różnorodne, wahają się od około 15 zł do około 90 zł za kilogram. 



 Najczęściej wybierane kategorie żywieniowe to:

  • Psy o normalnej aktywności fizycznej - przeznaczone dla psów, które nie trenują żadnych sportów, jazdy na rowerze itp. Zwyczajne codzienne spacery i samodzielne zabawy w domu.
  • Psy sportowe - przeznaczone dla psów o podwyższonej aktywności fizycznej. Agility, dogfrisbee, obedience, dogtrekking etc. to sporty, które potrzebują więcej wysiłku dlatego stworzono specjalne karmy dla takich pracoholików.
  • Psy z nadwagą - przeznaczone dla psów z otyłością. Nieważne czy z dużą czy z małą po prostu z nadwagą. 
  • Psy ze schorzeniami - przeznaczone dla psów, które chorują. Np. chore nerki, serce itp.
  • Psy junior - przeznaczone dla psów, które zaczynają swoje życie. Juniorki muszą jeść więcej niż psy dorosłe. Psiaki w czasie szczenięcym rosną dlatego potrzebują dużo wartości energetycznych. W tych karmach powinno znajdować się dużo składników mineralnych i witamin żeby szkielet naszego szczeniaka prawidłowo rósł. 
  • Psy senior - przeznaczone dla psów o podeszłym już wieku. Zazwyczaj karmy te są produkowane w małych granulkach, żeby psi seniorzy mogli swobodnie pogryźć karmę. 

Mam nadzieję, że ten post da do myślenia właścicielom psów, którzy nie dbają o potrzeby żywieniowe swoich pupili. Jeszcze raz dziękuję marce Butcher's za ofertę współpracy w tak bardzo ciekawej akcji.




Wyraźcie swoją opinię na ten temat w komentarzu :)







3 komentarze:

  1. grrr trochę kreatywności a nie ściągania z innych blogów ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdę mówiąc, szokujące jest dla mnie to, że są blogerzy (podobno świadomi opiekunowie psów!), którzy zdecydowali się na promowanie kiepskiej, marketowej karmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie chodzi o promowanie karmy,a o uświadomienie ludziom co psom jest potrzebne.Marka Butcher's jest sponsorem akcji,ale nie mamy przez nią reklamować karmy.Owszem jest ich logo itd. ale ja nie mam zamiaru pisać,że karma Butcher's jest dobra.Nawet,w którymś poście pozwolę sobie napisac,że nie jest to odpowiednia karma dla naszych pupili.Natomiast sama idea akcji jest dla mnie bardzo przekonywująca i tylko dlatego zgodziłam się na rozpropagowanie wydarzenia.

      Usuń